Returer
14 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning, har din order delats upp och skickats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans. Returfrakten kostar lika mycket som fraktkostnaden för din produkt du önskar att returnera. Fraktkostnaden är baserad på produktens storlek, vikt och volym. Vid registrering av retur meddelar vi vad kostnaden är för just din produkt. Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi har hanterat din retur hos oss. Vi följer Konsumentverkets lagar och rekommendationer. Läs mer i våra köpvillkor.
Ja, det är inget problem. Det enda du behöver göra är att registrera din retur innan, läs mer under ”Hur registrerar jag en retur?”.
Innan du returnerar något behöver du registrera din retur till kundtjänst via vårt returformulär, telefon eller maila in till oss. Ta fram ditt ordernummer från din beställning, ange anledning för returen så hjälper vi till med resten.
Du behöver alltid registrera din retur så vi vet hur vi skall hantera den. Har du möjlighet via t.ex. jobbet att skriva ut en egen fraktsedel kan du självklart göra det eller om du vill boka en retursedel via ett ombud, men du behöver registrera den till oss innan. Observera att fraktsedeln måste bokas som ett företagspaket, inte som ett ombudspaket. Vi kan inte hämta ut ombudspaket och din sändning går tyvärr i retur till dig igen och en ny fraktsedel behövs bokas. Detta är inte en kostnad vi står för. Är paketet ett större gods som överskrider ombudens maxgränser för hur stort ett paket kan vara (vikt, omkrets & volym) kan du inte lämna in returen hos ett ombud. Vi rekommenderar alltid att man tar hjälp från oss med en retursedel, det är enklare, billigare och det blir rätt.
Vi hanterar den så fort vi kan, normalt tar det mellan 1-3 dagar för en retur när den har kommit in till oss. Absolut senast är din retur hanterad inom 14 dagar. Produkternas skick bedöms på plats och vi reserverar oss denna tid p.g.a. att det tar olika tid för att inspektera dem.
När din retur är inspekterad och hanterad hos oss tar det upp till 3 bankdagar för Klarna att registrera återbetalningen. Återbetalningen sker alltid till det konto/kort du använt vid beställning. Är det betalt via bankgiro eller swish gör vår ekonomiavdelning en återbetalning och det tar mellan 1-3 arbetsdagar.
Är din order hanterad går det inte att ändra/makulera beställningen. Vänligen kontakta oss omgående med detta, annars kan du alltid göra en retur.
Vi tar inte retur på förbrukningsprodukter, metervaror eller specialbeställningar. Läs mer om det i våra köpvillkor.
Du kan alltid packa upp och kontrollera produktens utseende och funktion. För en godkänd retur måste produkten vara i ursprungligt skick och nedpackad i sin originalkartong. Är det en produkt som kan monteras skall den inte vara testmonterad. Vänligen notera att originalkartongen inte skall fraktas endast som den är då den kan ta skada och en värdeminskning uppstår på din bekostnad, emballera produktens kartong med en annan kartong.
Ett tips är att inte kasta bort vår kartong eller emballage direkt, undersök produkten du har fått hem och se till att den är i bra skick, vid retur kan du återanvända det vi har packat det i. Skicka aldrig en produkt i endast originalkartongen, den kan ta skada under leveransen och en värdeminskning kan uppstå på din bekostnad. Se till att antingen packa ned den i en annan kartong eller emballera den väl med t.ex. flera lager papp. Fraktsedeln som du får av oss skall tejpas/klistras synligt på utsidan av kartongen, om det sitter en befintlig fraktsedel på kartongen skall du täcka över den med din nya fraktsedel. Fraktbolagen kan annars skanna fel fraktsedel. Lämna sedan in paketet till ett ombud eller boka en upphämtning.
När du har registrerat din retur kommer vi att maila ut returuppgifterna till dig, där du enkelt kan skapa din egna retursedel i form av en QR-kod.
Denna QR-kod kommer sedan som ett sms som du visar upp till ditt ombud, där skriver dem ut en fraktsedel på plats åt dig. Detta gäller endast ombudspaket.
Vid gods som kräver upphämtning, så mailar vi ut fraktsedlar till dig som du behöver skriva ut själv och tejpa på. Med medföljande instruktioner.
Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om produktens skick har försämrats till den gränsen att den inte kan säljas igen utan ett avdrag på försäljningspriset. Avdraget görs i samband med återbetalningen när din retur hanteras. Vänligen kontakta vår kundtjänst innan med bilder innan du gör en retur på en defekt produkt. Upptäcker vi att en produkt är använd med slitage kommer vi att kontakta dig när din retur hanteras om du inte har vart i kontakt med kundtjänst innan. Läs mer om detta i våra köpvillkor.
Dessa kan enkelt förväxlas men det är två olika saker.
Ångerrätt – Enligt lag har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar när det är beställt på distans.
Öppet köp – Du som kund har ingen rätt att kräva öppet köp när du handlat i en fysisk butik, det är upp till respektive företag att erbjuda det. Vi erbjuder Öppet köp i 30 dagar förutsatt att produkten är i originalskick.
Läs mer om detta i våra köpvillkor.
Registrera din retur till kundtjänst genom att maila oss att du vill göra en retur och skicka med en bild på ditt kvitto & skriv in dina konto/bankuppgifter. Vi mailar sedan ut en returfraktsedel som du som kund betalar. Vi kan inte återbetala till ditt kort om du har betalt i kassan med det från distans, återbetalningen sker till ditt bankkonto i stället. Kvittot är ett krav för en retur, utan det kan du inte returnera.
14 dagars ångerrätt från dagen du mottagit din beställning, har din order delats upp och skickats i flera omgångar gäller datumet för respektive produkt och leverans. Returfrakten kostar lika mycket som fraktkostnaden för din produkt du önskar att returnera. Fraktkostnaden är baserad på produktens storlek, vikt och volym. Vid registrering av retur meddelar vi vad kostnaden är för just din produkt. Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi har hanterat din retur hos oss. Vi följer Konsumentverkets lagar och rekommendationer. Läs mer i våra köpvillkor.
Ja, det är inget problem. Det enda du behöver göra är att registrera din retur innan, läs mer under ”Hur registrerar jag en retur?”.
Innan du returnerar något behöver du registrera din retur till kundtjänst via telefon eller maila in till oss. Ta fram ditt ordernummer från din beställning, ange anledning för returen så hjälper vi till med resten.
Du behöver alltid registrera din retur så vi vet hur vi skall hantera den. Har du möjlighet via t.ex. jobbet att skriva ut en egen fraktsedel kan du självklart göra det eller om du vill boka en retursedel via ett ombud, men du behöver registrera den till oss innan. Observera att fraktsedeln måste bokas som ett företagspaket, inte som ett ombudspaket. Vi kan inte hämta ut ombudspaket och din sändning går tyvärr i retur till dig igen och en ny fraktsedel behövs bokas. Detta är inte en kostnad vi står för. Är paketet ett större gods som överskrider ombudens maxgränser för hur stort ett paket kan vara (vikt, omkrets & volym) kan du inte lämna in returen hos ett ombud. Vi rekommenderar alltid att man tar hjälp från oss med en retursedel, det är enklare, billigare och det blir rätt.
Vi hanterar den så fort vi kan, normalt tar det mellan 1-3 dagar för en retur när den har kommit in till oss. Absolut senast är din retur hanterad inom 14 dagar. Produkternas skick bedöms på plats och vi reserverar oss denna tid p.g.a. att det tar olika tid för att inspektera dem.
När din retur är inspekterad och hanterad hos oss tar det upp till 3 bankdagar för Klarna att registrera återbetalningen. Återbetalningen sker alltid till det konto/kort du använt vid beställning. Är det betalt via bankgiro eller swish gör vår ekonomiavdelning en återbetalning och det tar mellan 1-3 arbetsdagar.
Är din order hanterad går det inte att ändra/makulera beställningen. Vänligen kontakta oss omgående med detta, annars kan du alltid göra en retur.
Vi tar inte retur på förbrukningsprodukter, metervaror eller specialbeställningar. Läs mer om det i våra köpvillkor.
Du kan alltid packa upp och kontrollera produktens utseende och funktion. För en godkänd retur måste produkten vara i ursprungligt skick och nedpackad i sin originalkartong. Är det en produkt som kan monteras skall den inte vara testmonterad. Vänligen notera att originalkartongen inte skall fraktas endast som den är då den kan ta skada och en värdeminskning uppstår på din bekostnad, emballera produktens kartong med en annan kartong.
Ett tips är att inte kasta bort vår kartong eller emballage direkt, undersök produkten du har fått hem och se till att den är i bra skick, vid retur kan du återanvända det vi har packat det i. Skicka aldrig en produkt i endast originalkartongen, den kan ta skada under leveransen och en värdeminskning kan uppstå på din bekostnad. Se till att antingen packa ned den i en annan kartong eller emballera den väl med t.ex. flera lager papp. Fraktsedeln som du får av oss skall tejpas/klistras synligt på utsidan av kartongen, om det sitter en befintlig fraktsedel på kartongen skall du täcka över den med din nya fraktsedel. Fraktbolagen kan annars skanna fel fraktsedel. Lämna sedan in paketet till ett ombud eller boka en upphämtning.
När du har registrerat din retur kommer vi att maila ut en returfraktsedel som du sedan behöver skriva ut på en skrivare. Har du inte åtkomst till en skrivare kan vi posta en retursedel eller skicka den via sms.
Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om produktens skick har försämrats till den gränsen att den inte kan säljas igen utan ett avdrag på försäljningspriset. Avdraget görs i samband med återbetalningen när din retur hanteras. Vänligen kontakta vår kundtjänst innan med bilder innan du gör en retur på en defekt produkt. Upptäcker vi att en produkt är använd med slitage kommer vi att kontakta dig när din retur hanteras om du inte har vart i kontakt med kundtjänst innan. Läs mer om detta i våra köpvillkor.
Dessa kan enkelt förväxlas men det är två olika saker.
Ångerrätt – Enligt lag har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar när det är beställt på distans.
Öppet köp – Du som kund har ingen rätt att kräva öppet köp när du handlat i en fysisk butik, det är upp till respektive företag att erbjuda det. Vi erbjuder Öppet köp i 30 dagar förutsatt att produkten är i originalskick.
Läs mer om detta i våra köpvillkor.
Registrera din retur till kundtjänst genom att maila oss att du vill göra en retur och skicka med en bild på ditt kvitto & skriv in dina konto/bankuppgifter. Vi mailar sedan ut en returfraktsedel som du som kund betalar. Vi kan inte återbetala till ditt kort om du har betalt i kassan med det från distans, återbetalningen sker till ditt bankkonto i stället. Kvittot är ett krav för en retur, utan det kan du inte returnera.