Reklamationer
Vi följer Konsumentverkets lagar och rekommendationer vid reklamationer vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt efter det att du har mottagit din produkt. Förutsatt att du har använt produkten enligt skötselråden och med normal aktsamhet. I första hand kommer vi eller tillverkaren att försöka åtgärda det som är defekt, är det inte möjligt får du en ersättningsprodukt eller en återbetalning.
Du skall alltid reklamera inom en rimlig tid så snart du upptäckt skadan eller felet. Två månader från att du mottagit produkten anses som rimlig tid.
Har din produkt gått sönder i leveransen eller om den är defekt kommer vi eller tillverkaren att behöva ett bildunderlag. Så fort du upptäckt en skada skall du ta en bild på det. Ta fram ditt kvitto/ordernummer och kontakta oss genom att ringa eller maila in till eftermarknad@campingvaruhuset.se så hjälper vi dig med din reklamation.
Vi som återförsäljare följer tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier. För de flesta produkter lämnar vi två års garanti men du som kund har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen även om produktens garanti har löpt ut. Läs mer om det i våra köpvillkor.
Är din reklamation godkänd står vi för alla kostnader som är kopplade till reklamationen, inklusive frakter. Vid en nekad reklamation står du som kund för fraktkostnader.
Är paketet eller innehållet synligt skadat när du tar emot det skall du genast anmäla det till fraktbolaget på plats. Efter det skall du kontakta oss så hjälper vi till. Ta bilder på det som är defekt. Är det en dold skada som du upptäcker hemma skall du genast kontakta oss och även ta bilder så hjälper vi till med ditt ärende. Misstänker du att ditt paket har försvunnit i frakten kan du antingen kontakta fraktbolaget själv så startar dem ett sökärende och håller dig uppdaterad eller kontakta oss så hjälper vi till. Vänligen observera att fraktbolagen alltid har x antal dagar på sig att hitta fram ditt paket, det skiljer sig beroende på fraktbolag. Vid frågor kan du alltid kontakta vår kundtjänst.
Vi försöker alltid påskynda en reklamation så gott vi kan. Det är alltid tråkigt när något man precis mottagit är defekt eller om det har fallerat efter endast några användningar. Vi följer produkttillverkarens instruktioner om hur din produkt skall hanteras. Normalt sett går det väldigt fort med en reklamation, endast några dagar. Men ibland om det t.ex. är ett tält, markis eller någon elektronikprodukt kräver oftast tillverkaren att de vill få in den för undersökning. Beroende på säsong kan det ta några veckor för dem att inspektera och åtgärda felet. Vi kommer alltid vid dessa tillfällen fråga dig om det är mitt under säsongen, om du kan använda produkten till att du inte skall använda det mer under året för att sedan i lugn och ro skicka in det för en undersökning. Förutsatt att det endast är ett litet fel självklart. Vi kommer alltid att meddela dig och hålla dig uppdaterad under reklamationsärendet.
Vi följer Konsumentverkets lagar och rekommendationer vid reklamationer vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt efter det att du har mottagit din produkt. Förutsatt att du har använt produkten enligt skötselråden och med normal aktsamhet. I första hand kommer vi eller tillverkaren att försöka åtgärda det som är defekt, är det inte möjligt får du en ersättningsprodukt eller en återbetalning.
Du skall alltid reklamera inom en rimlig tid så snart du upptäckt skadan eller felet. Två månader från att du mottagit produkten anses som rimlig tid.
Har din produkt gått sönder i leveransen eller om den är defekt kommer vi eller tillverkaren att behöva ett bildunderlag. Så fort du upptäckt en skada skall du ta en bild på det. Ta fram ditt kvitto/ordernummer och kontakta oss genom att ringa eller maila in till eftermarknad@campingvaruhuset.se så hjälper vi dig med din reklamation.
Vi som återförsäljare följer tillverkarens rekommendationer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier. För de flesta produkter lämnar vi två års garanti men du som kund har självklart tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen även om produktens garanti har löpt ut. Läs mer om det i våra köpvillkor.
Är din reklamation godkänd står vi för alla kostnader som är kopplade till reklamationen, inklusive frakter. Vid en nekad reklamation står du som kund för fraktkostnader.
Är paketet eller innehållet synligt skadat när du tar emot det skall du genast anmäla det till fraktbolaget på plats. Efter det skall du kontakta oss så hjälper vi till. Ta bilder på det som är defekt. Är det en dold skada som du upptäcker hemma skall du genast kontakta oss och även ta bilder så hjälper vi till med ditt ärende. Misstänker du att ditt paket har försvunnit i frakten kan du antingen kontakta fraktbolaget själv så startar dem ett sökärende och håller dig uppdaterad eller kontakta oss så hjälper vi till. Vänligen observera att fraktbolagen alltid har x antal dagar på sig att hitta fram ditt paket, det skiljer sig beroende på fraktbolag. Vid frågor kan du alltid kontakta vår kundtjänst.
Vi försöker alltid påskynda en reklamation så gott vi kan. Det är alltid tråkigt när något man precis mottagit är defekt eller om det har fallerat efter endast några användningar. Vi följer produkttillverkarens instruktioner om hur din produkt skall hanteras. Normalt sett går det väldigt fort med en reklamation, endast några dagar. Men ibland om det t.ex. är ett tält, markis eller någon elektronikprodukt kräver oftast tillverkaren att de vill få in den för undersökning. Beroende på säsong kan det ta några veckor för dem att inspektera och åtgärda felet. Vi kommer alltid vid dessa tillfällen fråga dig om det är mitt under säsongen, om du kan använda produkten till att du inte skall använda det mer under året för att sedan i lugn och ro skicka in det för en undersökning. Förutsatt att det endast är ett litet fel självklart. Vi kommer alltid att meddela dig och hålla dig uppdaterad under reklamationsärendet.